Hakkında

Ülkemizde eğitim almakta olan yetersizlikten etkilenmiş bireylerin sayısı her gün artmaktadır. Yurtdışında Salamanca Beyannamesi gibi gelişmeler ve ülkenin imza atmış olduğu uluslararası antlaşmalar bu bireylere başta eğitim olmak üzere uygun hizmetlerin sosyal devlet dahilinde sağlanmasını talep etmektedir. Bu nedenle ülke gerçeklerine dayalı yapıların oluşturulması, sistemlerin kurulması, kararların alınabilmesi ancak uygun tartışma zeminlerinin yaratılması ile söz konusu olabilir.

Ülkemizde bilimsel olarak gelişmekte olan özel eğitim alanının nasıl ilerlemesi gerektiği konusu ötelenemez bir gereklilik haline gelmiştir. Bu nedenle, öğretmen yetiştirmedeki öncülüğü nedeniyle Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim elemanlarının bu konuların uygun biçimde tartışılabileceği bir ortamı hazırlamaları hem üniversite hem de bölüm misyonu açısından önemlidir.

Ülkemiz özel eğitim alanında çok sınırlı sayıda yetişmiş bilim adamına sahiptir. Bu sınırlı sayının en iyi performansta ve etkili olarak kullanılabilmesi için bilimsel alanda uygun gidiş yolunun belirlenmesi önemlidir. Bu yol, yetersizlikten etkilenmiş bireylere sağlanması gereken hizmetler, bu hizmetlerin nasıl biçimlendirilmesi, bunun bilimsel temelinin hazırlanması ve ülke politikalarının yol gösterici olma özelliğini taşımalıdır. Benzer yaklaşım diğer ülkelerde de aktif biçimde kullanılmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri’nde yetersizlikten etkilenmiş çocuklara dönük en büyük yapılanmalardan biri olan Council of Exceptional Children ülke çapında, eyaletler çapında, ve daha küçük birimlerde benzeri çalışmaları sürdürürken aynı zamanda farklı konular temelinde 17 farklı çalışma birimi oluşturarak gerekli olan bilgi ve tecrübenin birikimini sağlamaktadır. Benzer yapılanmaların ülkemiz şartlarında da oluşturulabilmesi sınırlı imkanlar nedeniyle şu an çok olası değildir ama ön çalışmaları yapılabilecek durumdadır. Bu paneller düşünülen yapılanmanın gerçekleştirilmesi yönünde ilk çalışmalar ve gerekli bilimsel paylaşımın devamlılığının sağlanması için bir ön hazırlık olarak değerlendirilebilir. 

Bilimsel gelişmelerin akademik ortamdan öğretmen adaylarına aktarılması öğretmen yetiştirme için anahtar rol oynamaktadır. Bu nedenle bilimsel standartlar ve öğretim standartları birbirini etkileyen iki unsur olarak göze çarpmaktadır. Bu nedenle, ülkemizde bu açığın kapatılması amacıyla alanın ileri gelenlerinin bu konuları birbirini içerecek biçimde tartışmaları ve görüş beyân etmeleri önem taşımaktadır.

Panellerin amacı

Yeni gelişmekte olan özel eğitim alanının belli bir liderlik altında, ortak bir görüş ve iletişim içinde olabilmesi için gerekli olan paylaşımların gerçekleştirilmesi izleyen önemli amaç bu panellerin öncelikli amaçları olarak ortaya çıkmaktadır. Ortak dil ve anlayış temelinde gelişen alanın ülke ihtiyaçlarına cevap veren çalışmaları yapabilmesi için hizmet verecek az sayıdaki profesyonelin iyi değerlendirilmesi için yol açıcı olmak amaçlanmaktadır.  

Panellerde hedeflenen doğru bilgilendirmenin yerine getirilebilmesi için alandaki gelişmelere açık, ülke gerçeklerinden kopmadan, yasalar çerçevesinde yapılabilecekler konusunda profesyonel görüşlerin paylaşılması bu panellerin vizyonunun temelini oluşturacaktır. 

background image